Afbeelding
Foto: Fleurop

Nijmeegse winnaars van Fleurop-actie reizen af naar Kenia

Algemeen

Het was haar allereerste Moederdag en meteen eentje om nooit te vergeten.

Gabriëlle Jongeneelen, die vijf weken voor de feestdag was bevallen van een zoon, werd in mei 2018 door haar man Kees verrast met een prachtig boeket van Fleurop-bloemist Decora Design. Met die aankoop won hij de Moederdagactie: een reis voor twee naar Kenia met een bezoek aan een fair trade rozenkwekerij.
"Het was een fantastische reis!", vertelt Gabriëlle enthousiast. "Omdat onze zoon Floris vorig jaar Moederdag net geboren was, hebben we even gewacht met het verzilveren van de prijs. Nu konden we er volop van genieten. Het kijkje achter de schermen bij Mzurrie Flowers, de fair trade rozenkwekerij in de buurt van Nairobi, was uniek. Kees en ik waren onder de indruk van de omvang van de kwekerij, maar ook van de professionaliteit. Dat zie je terug in de bloemen en in het werk dat de kwekerij verricht voor de lokale bevolking."

Respect voor mens en natuur
Op de kwekerij van negen hectaren worden zeven verschillende soorten rozen in verschillende kleuren geteeld. "Het was interessant om te zien hoe het productieproces van rozen verloopt", vervolgt Gabriëlle. "Want het is een hele kunst ze in optimale conditie te telen en bij de consument te krijgen. Maar we vonden het vooral mooi om te zien hoe deze kwekerij omgaat met haar medewerkers en familieleden. Zo investeren ze in scholing, zorgen ze voor schoon drinkwater en helpen ze mee met het bouwen van bruggen." Na het bezoek aan de rozenkwekerij ging het stel op safari.

Geslaagde actie
De Moederdagactie van Fleurop werd georganiseerd in samenwerking met Chrysal bloemenvoeding. Door het achterlaten van gegevens kon men kans maken op de reis. Een geslaagde actie want maar liefst 7.000 consumenten deden mee. 
 

Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant