Afbeelding
Foto: Takii

Nieuwe organisatiestructuur voor Takii

Algemeen

Takii Europe heeft zijn organisatiestructuur gewijzigd en zo de basis gelegd voor verdere duurzame groei en waardecreatie in de toekomst.

De belangrijkste veranderingen vonden plaats in de top van de organisatie van Takii Europe. Ton Kuipers, Managing Director van Takii Europe, heeft een nieuw 'business team' samengesteld dat zich volledig richt op het realiseren van duurzame bedrijfsgroei en waardecreatie.  
In het licht van de strategische heroriëntatie van het bedrijf heeft Takii Europe besloten om zijn afdelingen Sales en Marketing te herstructureren. Takii Europe heeft nu specifieke rollen en verantwoordelijkheden gecreëerd voor de afdelingen Marketing en Sales en heeft de rapportagelijnen voor deze rollen geconsolideerd onder een nieuw hoofd Sales (Erik Vesseur) en een nieuw hoofd Marketing (Harm Custers). In de komende maanden zal de structuur van beide afdelingen verder worden vormgegeven. 
Er is een 'regional team' gevormd dat alle regionale activiteiten op het gebied van R&D en Productie ondersteunt. De belangrijkste prioriteiten van dit team zijn het ontwikkelen van toprassen en zorgen voor een stabiele productie van kwalitatief hoogwaardige zaden.  

Groeistrategie
Ton Kuipers, Managing Director van Takii Europe, licht de nieuwe bedrijfsstructuur toe: 'Takii Europe is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Het was tijd om even pas op de plaats te maken en rollen, verantwoordelijkheden en rapportagelijnen opnieuw te definiëren. Sommige delen van de organisatie hebben een aanzienlijke ontwikkeling doorgemaakt en hadden meer ruimte nodig om hun groeitraject voort te kunnen zetten. De nieuwe organisatiestructuur biedt een manier om hun potentieel optimaal te kunnen benutten. We moeten de oude structuur loslaten, ons potentieel benutten en zorgen voor effectief management. Door het creëren van een nieuwe bedrijfsstructuur en een meer top-down-benadering bij het toewijzen van verantwoordelijkheden aan medewerkers binnen onze organisatie, verbeteren we de efficiëntie doordat er sneller beslissingen worden genomen, taken sneller worden uitgevoerd en we meer gefocust zijn. Op die manier kunnen we de grootste uitdagingen van onze groeistrategie beter aan.' 
 

Fotobijschrift: Ton Kuipers, Managing Director Takii Europe.

 

Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant