Afbeelding
Foto: Dijk van Dijk

Dijk van Dijk zorgt voor nieuw elan in het hortensiaschap

Algemeen

In de week van 28 januari tot 1 februari lanceert Dijk van Dijk een nieuw merk.

Een merk met een onderscheidend assortiment en een prachtig verhaal over verwondering en de natuur. De mooie en duurzame verpakkingen en bijpassende POS-presentatie maken een aantrekkelijk geheel. Het wordt een opvallende presentatie binnen een van de belangrijkste kamerplanten-categorieën van tuincentra en bloemist. Dijk van Dijk zorgt hiermee voor een nieuw elan op het hortensiaschap. 
 
De meesterkwekers bij Dijk van Dijk kweken de meest bijzondere en exclusieve hortensia's, die de kweker zijn Masterpieces noemt. De hortensia's van nu, met verrassende kleurschakeringen, prachtige details en bijzondere eigenschappen. Spannender, betoverender en stoerder. Een van de meest bijzondere Masterpieces is de Magical®. Een hortensia die exceptioneel lang bloeit en constant van kleur verandert. Je koopt hem in blauw of roze en in 150 dagen tijd verandert hij naar groen en uiteindelijk prachtig donkerrood.  
 
Meer rendement door de keten 
Het streven van Dijk van Dijk is om samen met haar ketenpartners meer rendement te halen uit het hortensiaschap. Hortensia is voor tuincentra en bloemisten een belangrijk product. Ze pronkt in de top 7 binnen de kamerplantencategorie. Daarnaast blijkt uit internationaal onderzoek van Royal FloraHolland dat de consument zeker twee euro meer wil betalen voor een 'normale' hortensia dan dat nu gevraagd wordt. De ervaring van Dijk van Dijk leert dat prijssegmentering binnen het schap een hogere marge en vaak ook een hogere omloopsnelheid tot gevolg heeft. Het bedrijf zet met het nieuwe merk nog meer in op segmentering en daarnaast op de hortensia top of mind maken bij een bredere, jongere doelgroep. Een merkbeleving over verwondering van de natuur, duurzame (cadeau)verpakkingen, een lookbook aan de Masterpieces en schappresentaties vol inspiratie en tips over de verzorging van de hortensia en een uitgekiende social media strategie, moeten hier aan bijdragen. 
 
Kracht van de natuur 
Dijk van Dijk laat zich elke dag verwonderen door de kracht van de natuur. Dat maakt het vak hun passie en zorgt ervoor dat ze écht bijzondere hortensia's kunnen kweken. Met aandacht voor elk detail. Naast de verwondering, speelt respect voor de natuur een belangrijke rol. Dit uit zich in het zo min mogelijk gebruik van plastic; Dijk van Dijk levert haar hortensia's standaard zonder plastic hoezen en -trays. Hiermee bespaart het bedrijf 35.536 kilo plastic op jaarbasis. Dijk van Dijk hoopt hiermee de sector te stimuleren beter naar de duurzaamheid binnen de gehele keten te kijken.  
 

 

Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant