Afbeelding
Foto: Oof Verschuren

Tulpen-campagne bij de bloemist

Algemeen

Het is bijna zover: de opening van het tulpenseizoen. Op zaterdag 19 januari wordt de Dam weer omgetoverd tot een prachtige tulpenpluktuin met maar liefst 200.000 kleurrijke tulpen.

Bloemisten kunnen vanaf dat moment inhaken door aan een unieke verkoopcampagne met tulp deel te nemen. Deze campagne is een samenwerking van Bloemenbureau Holland, VBW en Tulpen Promotie Nederland en wordt ondersteund door Alflora, Plantion & Royal FloraHolland.

Tulpencampagne
De tulpencampagne zet de lente op tafel. Bloemisten mogen hun klanten wat leuks aanbieden: Bij aankoop van een tulpenboeket ontvangen ze een kaartje met een unieke code, waarmee de klanten kans maken op een kookworkshop met TV-kok Yvette van Boven. Tijdens deze workshop zal de tulp als hoofdingrediënt worden verwerkt. Er worden 5x2 winnaars gekozen. Daarnaast maken klanten kans op 1 van de 50 tulpenboeketten. Ook wordt de tulpencampagne in Delicious magazine gepromoot.

Promotiepakket
Deelnemende bloemisten kunnen een promotiepakket aanvragen. Dit bestaat uit: een A1 stoepbordposter, life sizer (levensgrote kartonnen pop van Yvette), actiedisplay voor bij de kassa en 100 (boeket)kaartjes inclusief unieke actiecode. Aanvullend kunnen bloemisten een tulpentuintje bestellen.

Maximaal 400 bloemisten kunnen het promotiepakket(ten) aanvragen via de website van de VBW, waarbij ook niet-VBW-leden het pakket kunnen aanvragen. De pakketten worden per post bezorgd tussen 14 en 17 januari 2019. Tegen inlevering van de VBW Waardecheque 2019 is voor leden het eerste pakket gratis, voor meerdere pakketten bedragen de kosten € 25,- per pakket. De eerste 200 aanmelders hebben bovendien recht op een gratis mini-tulpenpluktuin, af te halen bij een Alflora-vestiging naar keuze.

Yvette van Boven
Yvette van Boven is een Nederlandse kok, schrijfster en tv-presentatrice. Ze heeft tot nu toe 5 kookboeken uitgebracht en bij de VPRO presenteert ze sinds 2015 het programma 'Koken met Van Boven'. Naast Van Bovens activiteiten bij de televisie verschijnt er wekelijks een column van haar in de Libelle en de Volkskrant.

Tulpen Promotie Nederland
Stichting Tulpen Promotie Nederland verzorgt de gezamenlijke promotie van de Nederlandse tulpenbroeiers en vooral bekend van de Nationale Tulpendag die sinds 2012 wordt georganiseerd. Op de derde zaterdag van januari wordt ieder jaar de start van een nieuw snijtulpenseizoen gevierd. Samen met een groot aantal vrijwilligers legt Tulpen Promotie Nederland de pluktuin aan als start van het tulpenseizoen dat tot en met eind april duurt. 

Kijk voor meer informatie en aanmelden op vbw.nu/tulp.
 

Styling Elize Eveleens - Klimprodukties

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant