Afbeelding
Foto: Floricultura

Floricultura leert van de klant

Algemeen

Tijdens de FlowerTrials organiseerde Floricultura speciaal voor haar klanten een inspirerende seminar met als thema "Een wereld te winnen!".

Doel hierbij was het delen van kennis en het uitwisselen van ervaringen. 
Ruim 100 gasten bezochten het seminar.  Op het programma stonden 2 gerenommeerde sprekers: Marco Aarnink, voormalig CEO van 'Drukwerkdeal.nl" en een duitse professor; bioloog / chemicus. 
 
Klaas Schoone Memorial Award en Orchipedia
Het seminar werd geopend door Jan Post, voormalig directeur van Floricultura. Hij refereerde naar de Klaas Schoone Memorial Award (KSMA); een internationale prijs voor personen, bedrijven of organisaties die zich buitengewoon verdienstelijk hebben gemaakt voor de orchideeënbranche. Nomineren van kandidaten kan nog tot 31 december 2018. Tevens wees hij de bezoekers op 'Orchipedia'; een kennisplatform met betrekking tot de ochideeënsector. Deze is te vinden op www.ksmaward.com
 
Successtory Drukwerkdeal.nl
Marco Aarnink vertelde gepassioneerd het verhaal over zijn transformatie van marktkoopman in gordijnen tot marktleider in drukwerk. Hij wist deze niet sexy markt open te breken en zorgde voor een bloeiende en succesvolle onderneming. Zijn motto is de klant centraal stellen en goed investeren in tevreden medewerkers. Het creëren van beleving en het introduceren van het nieuwe werken zorgt voor veel positiviteit en een enorme betrokkenheid. Deze positiviteit resulteert in tevreden klanten. Het verhaal, dat prima te vertalen is naar de sierteelt, werd goed ontvangen door de seminardeelnemers. 
 
Fakespeech
De aangekondigde duitse professor bleek na een korte introductie helemaal geen bioloog / chemicus te zijn, maar een humorvolle fakespreker. Pieter de Rijk, meester van de fakespeech en ware entertainer verzorgde een hilarisch half uur cabaret. Hij ging in op de culturele verschillen tussen Duitsland en Nederland en zorgde voor veel humor in de zaal. 
 
Klantenonderzoek Floricultura
Directeur Ronald van Geest van Floricultura sloot het seminar af. Hij bedankte de aanwezige kwekers voor hun medewerking aan het onlangs uitgevoerde klantenonderzoek. Ronald van Geest: "Ruim 40 klanten zijn geinterviewd. Het heeft waardevolle informatie opgeleverd, waar we nu heel hard mee aan de slag gaan om onze dienstverlening te optimaliseren." 
 

 Foto onderschrift:  Entertainer Pieter de Rijk verzorgde een hilarisch half uur cabaret.        
 

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant