Afbeelding
Foto: GP / BK

Gerbera komt naar je toe

Algemeen Growers pride

Niet Veronica, maar Gerbera komt deze zomer naar je toe: een onuitwisbare indruk.

Na het 'Zomertijd, Gerberatijd'-event voor bloemisten op 6 april volgen er nog veel meer uitingen en evenementen waarbij de kracht van Gerbera met al zijn vrolijkheid en veelkleurigheid wordt gepresenteerd.


De promotiecampagne Gerbera loopt tot en met 2018. Dit betekent dat er voor 2017 weer volop spraakmakende zaken op de promotieagenda staan, die bedacht zijn door Pascal Koeleman en Rudi Tuinman, ofwel 2Dezign.
De promotiewerkgroep waarin wordt deelgenomen door kwekers en veredelaars is hierover nu al enthousiast. "Het doel is Gerbera beter te positioneren. Er zijn zoveel extra Gerbera's te verkopen, dat we hebben bedacht dat Gerbera deze zomer naar je toekomt in plaats van andersom", zegt Pascal enthousiast.


Bakfiets

Onder de titel 'Zomertijd, Gerberatijd' organiseert 2Dezign vanuit Coloured by Gerbera op 6 april van 18.00 tot 21.00 uur in het Groothandelscentrum van het Plantion in Ede een groot evenement voor bloemisten, stylisten en Floral students.
"We dagen hen uit anders te denken en onder het toeziend oog van de jury drie fantastische Gerbera arrangementen te maken. Daarmee is een bakfiets gevuld met Gerbera's ter waarde van 1.000 euro te winnen."

Sinterklaas

Een win-win situatie deed zich afgelopen december voor rond Sinterklaas. Met een ludieke actie werd met vrolijk gekleurde Gerbera's een positieve wending aan de Pietendiscussie gegeven.
"Bij de aankomst van Sinterklaas in Maassluis werd de Goedheiligman verrast met een grote beer van kleurige Gerbera's. Ook zijn er 10.000 Gerbera's uitgedeeld. Door zo'n 2,5 miljoen mensen is dit Gerbera-spektakel op televisie bekeken. Dit was helemaal op zijn 2Dezign's."
Wat Pascal betreft kan de Gerbera-promotie niet gek genoeg. De vrolijkheid en kleurrijkheid moet er volgens hem van afspatten om Gerbera een onuitwisbare indruk mee te geven richting bekendheid bij de consument. "Als het product maar 'anders' wordt gevonden, dan wordt het vanzelf een hype."


Vernieuwing

Over het assortiment zegt Pascal dat de mini's met uitzondering van Rusland overal een hype zijn. "Alleen in Rusland willen ze liever de grootbloemige Gerbera's. Naast het standaard assortiment is er ook veel vernieuwing. Dit varieert van extreem klein tot gekke vormen. Uiteraard proberen we ook hiervan een trend te maken. En soms heb je eerst rode sokken nodig als je zwarte wil verkopen."


Trendmagazines

In april wordt tevens de vernieuwde website www.ColouredbyGerbera.nl gelanceerd.
Hierop is veel te zien, sfeer, trends, assortiment en alle activiteiten die we als gerbera-groep met elkaar uitvoeren.
Daarnaast verschijnen er drie trendmagazines met vrolijke kleurconcepten per jaar. Deze worden verspreid onder bloemisten, groothandels, Cash & Carry's en exporteurs in binnen- en buitenland. De eerste is in februari 'On Tour' verschenen; het tweede trendmagazine staat voor mei gepland.
Ook staan activiteiten als 'The Color Run' en 'Een 10 voor de juf' op de promotieagenda en wordt deelgenomen aan de productshow op de beurs in Moskou. "Daarnaast wordt met behulp van communicatiebureau VanDeez en Royal FloraHolland de digitale communicatie uitgebouwd.

Maar we willen meer, zoals Gerbera in de mix. Tulpen kennen een discomix met allerlei kleuren. Dat willen we ook met Gerbera, want dit past goed in het zomerassortiment. Het is aan ons dit te promoten. Verrassen en inspireren is immers de kracht van 2Dezign."

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant