Afbeelding
Foto: Flower Trails

FlowerTrials: kies het assortiment voor 2019

Algemeen

De FlowerTrials zijn hét evenement waar kwekers, exporteurs en aankopers hun pot- en perkplanten voor het volgende seizoen kiezen.

Op 32 verschillende locaties worden de nieuwste veredelingsprestaties in zowel commerciële toppers als nicheproducten gepresenteerd: van petunia over phalaenopsis tot pelargonium en primula. De FlowerTrials zijn daarnaast ook een uitstekend moment om het over zakelijke en promotionele plannen voor het volgende seizoen te hebben. 
Gill Corless, voorzitter van de stichting FlowerTrials: "Kwekers, exporteurs en retailers kunnen ongetwijfeld het meest van dit evenement profiteren als ze de FlowerTrials samen bezoeken. Een kweker zal het productieproces onder de loep nemen, de exporteur kijkt naar de logistiek en de retailers weten precies waar klanten voor kiezen op het verkooppunt. Die samenwerking willen wij stimuleren! Ons motto is niet voor niets 'where plants meet people'. Bovendien gaat plannen voor het volgende seizoen een stuk makkelijker en sneller als alle relevante mensen en planten op één plek zijn."

Alle noviteiten vooraf online bekijken
Wie zo efficiënt mogelijk te werk wil gaan, kan alvast de belangrijkste noviteiten bekijken op de FlowerTrials-website. Wie zich op voorhand aanlemdt voor het evenement ontvangt nieuwsbrieven waarin de nieuwste doorbraken in veredeling worden gepresenteerd.
Talrijke nieuwe introducties worden eveneens belicht op de sociale media-kanalen. Naast de accounts op Facebook en Twitter heeft FlowerTrials dit jaar eveneens een Instagram-pagina met inspirerend beeldmateriaal opgezet. Op het uitgebreide Vimeo-kanaal van de FlowerTrials zijn video's vinden waarin talrijke veredelaars hun noviteiten met bijbehorende unique selling points tonen. "Onze website is een geweldige informatiebron voor wie naar nieuwe variëteiten zoekt om het assortiment te optimaliseren. Onze sociale media worden steeds vaker gebruikt door bezoekers om te beslissen welke FlowerTrials-locaties ze gaan bezoeken", stelt Norman Cools, pr- en ICT-manager bij VWS FlowerBulbs en verantwoordelijk voor de sociale media van de FlowerTrials.
 

Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant