Afbeelding
Foto: B&G de Mooij

B&G de Mooij bedient nu ook de online handel

Algemeen

Bloemengroothandel B&G de Mooij (gevestigd in Honselersdijk; geworteld in Rijnsburg) presenteert zich met een nieuw logo.

20 jaar nadat het bedrijf als commissionair van start ging, moderniseert het opnieuw zijn dienstverlening. Het nieuwe logo is het symbool voor die verandering. 'De bloemensector verandert; wij passen ons aan', zo klinkt het in de boodschap die klanten van B&G de Mooij dezer dagen ontvangen. 'Internet maakt de hele keten transparant en bereikbaar. Oók voor bloemisten. Om kosten te besparen, bestellen zij graag zo dicht mogelijk bij de bron. Én online natuurlijk, want dat geeft gemak én snelheid. Online bloemistenleveranciers schieten om die reden als paddenstoelen uit de grond.'  
 
Kansloos 
De gebroeders De Mooij bedachten wat dat voor de sector betekent. Daar sorteren ze met hun nieuwe dienstverlening op voor, melden ze. Gerco: 'Wie vanmiddag bestelt, wil alles morgenvroeg in zijn winkel hebben. Daar is iedereen door bedrijven als bol.com en Cool Blue inmiddels wel aan gewend geraakt. Kun je dat als online Nederlandse bloemenleverancier niet voor elkaar krijgen dan ben je – zeker als het om winkels in Nederland en België gaat – op den duur echt kansloos.'         
 
Op bosniveau 
B&G de Mooij blijft weliswaar partner voor de traditionele groothandel en lijnrijder, maar is er nu ook volledig op ingericht om die online leverancier te bedienen. Het bedrijf biedt hen een overzichtelijk maar compleet assortiment, is vrijwel 24 uur per dag paraat en levert zijn producten tot op bosniveau en per bloemist gesorteerd en ingepakt. Gerco: De online leverancier, of zo je wilt de 'moderne groothandel of lijnrijder' kan zich daardoor optimaal toeleggen op het contact met de klant, op verkoop én op degelijke logistiek.' 
 

Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant