Afbeelding
Foto: By Romeo

Sommers' 'Retail lab' groot succes op Glee Birmingham 

Algemeen

Meer beleving en inspiratie op de beursvloer brengen middels een concept store, dat was ongeveer een jaar geleden de oorspronkelijke vraag aan Romeo Sommers, de nieuwe Creative Director van de Glee.

Sommers ontwikkelde een vernieuwend concept om de bezoekers van de prestigieuze beurs Glee in Birmingham (11-13 september) te inspireren. In het zogeheten 'Retail lab' konden de bezoekers de talrijke inzichten van experts beleven, werden de behoeften van de consument in beeld gebracht en kwamen tevens de lifestyle trends en groeimogelijkheden binnen de tuinbranche aan bod. 
 
Samenwerking 
Voor veel (Britse) inkopers staat Glee bovenaan hun lijstje. Als ze deze show missen, zullen ze het volgend seizoen en alle bestsellers voor volgend jaar missen. Om het totaalplaatje goed inzichtelijk te maken, werd de strategie van 'Retail lab' gevormd door het gezamenlijke creatieve proces van professionals en experts. Een denktank met o.a. WGSN, een internationaal trendbureau, HTA, PP8 Moore, Creative spaces and Pleydalesmithyman en Romeo Sommers . Ook Nederlandse producenten, met een onderneming in UK zoals  Cadix (Capi Europe), Fallen Fruits (Esschert design), Elho, ProfitPlant, Air so Pure en Garden centre fresh werden in het 'retail lab' gepresenteerd.  
 
Resultaat 
De 350m2 grote stand, inclusief presentatie ruimte, werd zo de uitgelezen locatie waar  retailers en hun toeleveranciers middels story telling werden geïnspireerd om relevant te blijven voor de voortdurend veranderende consument. Nieuwe trends, inzichten binnen de industrie, behoeften van de consument, groeimogelijkheden, kansen en nieuwe retail-technieken kwamen in  de 4 thema's 'community', 'family', 're-wilding' en 'well-being' aan bod. De door de denktank ontwikkelde nieuwe huisstijl voor Glee alsmede specifiek voor 'Retail lab', maakte het verhaal compleet. 
 
Succesvol 
Romeo Sommers kijkt terug op een uiterst succesvolle eerste editie van het 'Retail lab': "Het idee is geslaagd uitgevoerd. Naast de enthousiaste reacties vanuit de tuinbranche, heeft de media veelvuldig en positief over deze vernieuwende manier van inspireren bericht. De live uitzending van het ontbijtprogramma BBC Breakfast vanuit het 'Retail lab' heeft het Retail Lab ook meteen zichtbaar gemaakt bij ruim 7 miljoen kijkers!" 
 

Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant