Afbeelding
Foto: keukenhof

Bloemenshows Keukenhof

Algemeen

Met de verrassende decors, een afwisselende kalender en een beoordeling van bloemen door consumenten, vormen de bloemenshows in Keukenhof dit jaar weer een prachtig platform voor productpromotie.

In drie paviljoens presenteren kwekers van bloemen en planten hun producten. Aan duizenden consumenten uit de hele wereld, aan vakgenoten en aan de (vak)pers. 
Nog tot en met 21 mei 2017 biedt Keukenhof kwekers een internationaal podium. 

Afwisselende tentoonstellingskalender
Met de wisselende bloemen- en plantenshows in het Willem-Alexander Paviljoen en in het Oranje Nassau Paviljoen en de permanente presentatie in het Beatrix Paviljoen biedt Keukenhof een zeer brede tentoonstellingskalender. De drie bloemenpaviljoens liggen verspreid in het lentepark, een garantie voor aandacht van een nationaal en internationaal publiek. Het zijn echte consumentenshows. Geprikkeld en geïnspireerd door Keukenhof kunnen bezoekers hun eigen huis, balkon en tuin met bloemen, bollen en planten verfraaien. Daarom biedt Keukenhof ook weer de succesvolle bloemschikdemonstraties.

Keukenhof = tulpen
De tulp is wereldwijd het beeldbepalende icoon van Nederland. Met miljoenen tulpen in duizend variëteiten is Keukenhof ongeëvenaard. Het Willem-Alexander Paviljoen staat vol bloeiende tulpen. Vanaf de laatste week van april staat een tweede tulpenshow in het Willem-Alexander Paviljoen. 
In het Juliana Paviljoen en in de Historische Tuin is informatie over de tulp te vinden. Zo wordt de reis belicht die de tulp maakte voordat hij in Nederland arriveerde, komt de bezoeker de verhalen van de tulpenmanie en mythe rondom de zwarte tulp te weten en staat de hedendaagse tulpenteelt centraal.

Rozenshow
De rozenshow in het Oranje Nassau Paviljoen van Keukenhof is de grootste rozenshow van Nederland! Hiermee is het hét platform voor het rozenvak.  

Vakkeuring gecontinueerd
Ook zijn er weer vakkeuringen van de diverse productgroepen, waarbij in specifieke gewasgroepen gespecialiseerde juryleden bloemen en planten beoordelen. Vakgenoten hechten belang aan de keuring door collega's, die dit op een onafhankelijke manier uitvoeren. Het is een stimulans voor kwaliteit en winnaars kunnen zich ermee profileren. Gekoppeld aan de vakkeuring zijn er voor de verschillende gewasgroepen ook prijsuitreikingen en vakbijeenkomsten. Zo is Keukenhof een platform voor uitwisseling van informatie en zakelijk netwerken.

In Keukenhof beoordeelt de consument
Keukenhof's promotieformule voor bloemen en planten is in de laatste jaren versterkt met een productbeoordeling door consumenten. Deelnemers hebben de afgelopen jaren enthousiast gereageerd op het dit beoordelingsconcept. Per bloemenshow in het Oranje Nassau Paviljoen kiest de bezoeker zijn favoriete bloem: een interactief element waarbij de bezoeker eens op een andere manier naar de producten kijkt. Op de laatste openingsdag, wordt per productgroep bekendgemaakt wat in de ogen van het internationale publiek de mooiste bloemen zijn.
 

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant