Afbeelding
Foto: kwekerscafe

'Maatwerk' wint STudieclub InnovatiePrijs 2017

Algemeen

'Maatwerk' van Telermaat Boskoop won tijdens het Kwekerscafé Greenport Boskoop van 21 februari de Stip 2017.

'Maatwerk' ging de strijd aan met rupsrooier van Rijnbeek & zn en totale bedrijfsvoering van André van Zoest Hortensiakwekerij. Na een stemming op het internet en een stemming onder de bezoekers van het kwekerscafé ontving Jeroen Fase van Telermaat uit handen van VOA voorzitter Eric Carree de unieke trofee. Samen met de andere genomineerden ontving hij de heerlijke STIP slagroomtaart en een mooi juryrapport.
 
'Maatwerk' van Telermaat is een betrouwbare tool die de taak van de kweker op het gebied van gewasbescherming, registratie en beslissingsmodel (en bemesting) enorm kan verlichten en die bij kan dragen aan betere resultaten met duurzame besparingen.

Juryrapporten 
Maatwerk van Telermaat: People Profit Planet. Drie woorden die passen bij deze innovatie.
Met de app en het platform 'Maatwerk' helpt Telermaat de kweker om met nog meer zorg om te gaan met gewasbescherming. Hiermee spelen zij in op regelgeving, maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaam ondernemen. Een must in deze tijd. De App is inmiddels met succes geïntroduceerd bij boomkwekers in Brabant en in Boskoop is een pilot gestart.
Rupsrooier van Rijnbeek & Zn: Een boomkweker in Regio Boskoop heeft te maken met zachte maar vruchtbare veengrond. Dit weerhoudt bedrijven veelal om in te zetten op mechanisering in hun bedrijfsvoering. Toch blijven kwekers kijken naar mogelijkheden om efficiënter en makkelijker te werken. Arno Rijnbeek is zo'n kweker die op zoek is gegaan naar een oplossing voor het rooien van planten uit de volle grond. Na een bezoek aan een bollenbedrijf begon het idee voor de rupsrooier te ontstaan en hier startte de ontwikkeling.
De machine is werkbaar op zachte veengrond, op afstand bestuurbaar, wendbaar op kleine ruimte, sterk klop- en schudmechanisme, efficiënt en zelfsturend. Het ontwerp is een mooie samenwerking tussen kweker en constructor.
Innovatie behelst totale bedrijfsvoering van André van Zoest Hortensiakwekerij: Tien jaar geleden hebben André en Suzanne van Zoest duidelijke keuzes gemaakt in hun bedrijfsvoering. Zij besloten om zich geheel toe te leggen op het telen van topkwaliteit Hortensia's onder de naam: Royal Collection®. Zij hebben zich verdiept in hun klanten en de uiteindelijke consument en pasten hier hun producten en concept op aan. Samen hebben zij er een uitgebalanceerde marketingstrategie op los gelaten en met succes. Met hun praktische instelling hebben zij korte lijnen met hun afnemers en kunnen zij optimaal advies geven.  Maar…. regeren is vooruitzien.
Daarom blijft André van Zoest Hortensiakwekerij constant in beweging en gericht op de toekomst. Innoveren is voor hun het sleutelwoord en van groot belang voor deze bedrijfsvoering.


Foto:  van links naar rechts: Arno Rijnbeek van Rijnbeek & Zn, winnaar Jeroen Fase van Telermaat en Suzanne en André van Zoest van André van Zoest Hortensiakwekerij.
Fotograaf Piet Goudriaan.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant