Afbeelding

Positieve stemming voor vervolg promotie Freesia

Algemeen

Royal FloraHolland organiseerde 18 januari de jaarlijkse productdag Freesia.

De middag werd dit jaar gehouden bij Tomatoworld in Honselerdijk. Afgelopen jaar was voor de Freesia een positief jaar wat prijsvorming betreft. De gemiddelde prijs steeg met 6,9%. Daarnaast blijkt uit onderzoek van Royal FloraHolland dat de Europese consument de Freesia nog steeds waardeert en vooral geassocieerd met liefde, vrolijkheid en geur en dat de Freesia spontaan genoemd wordt als geefbloem bij geboorte, bruiloft en verjaardag.
Deze conclusie sloot naadloos aan op het nieuwe promotieplan waarvoor gestemd moest worden deze middag. Het oude plan, door Fresh Retail uitgevoerd, liep eind 2016 af. Voor het nieuwe plan is gekozen voor een samenwerking met Flower Factor.
Focus van het plan ligt op de bloemist, maar retail wordt ook zeker niet vergeten. Afgelopen half jaar is de FPC Freesia en de promotiecommissie Freesia druk geweest met de voorbereidingen. Gisteren werd na een korte toelichting door Flower Factor het plan in stemming gebracht. De uitslag was overweldigend met 97,9% voor stemmers werd het nieuwe plan aangenomen. Het draagvlak onder de Freesiakwekers was ook enorm groot, 82% van de totale omzet bij Royal FloraHolland heeft zijn stem uitgebracht.
Flower Factor kan direct aan de slag en de eerste plek waar Freesia onder de aandacht wordt gebracht is volgende week op de IPM in Essen.
 

Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant