Afbeelding

Pacombi krijgt certificaat Thuiswinkel Zakelijk

Algemeen

Al ruim een maand na de introductie van het nieuwe keurmerk Thuiswinkel Zakelijk door Thuiswinkel.org mag PACOMBI GROUP als eerste leverancier van verpakkingen en disposables het certificaat in ontvangst nemen.

De afgelopen jaren heeft deze internationale groothandel substantieel geïnvesteerd in het optimaliseren van de digitale processen van de dochterbedrijven, waaronder Paardekooper Verpakkingen. De webshop van Paardekooper laat zich het beste vergelijken met een Bol.com, maar dan voor zakelijke gebruikers.

"Voor onze klanten betekent het keurmerk de zekerheid van maximaal gebruiksgemak, een zeer helder aanbod en volledige, transparante (proces)informatie", aldus Rian Faaij, E-Business Manager bij PACOMBI GROUP. "Als een van de eerste groothandels binnen de business-to-business (B2B) geven wij online uitgebreide informatie over bijvoorbeeld voorraden en levertijden. Zeker binnen onze branche zijn wij pioniers op dit gebied. Wij zijn er dan ook trots op dat we als eerste verpakkingsbedrijf het Certificaat Thuiswinkel Zakelijk mogen voeren."

Thuiswinkel Zakelijk
Het certificaat biedt zakelijke kopers acht zekerheden, waaronder een helder aanbod, een overzichtelijk orderproces, duidelijke prijzen en een veilige betaalomgeving. Het gaat in dit geval vooral om veilig en betrouwbaar zakendoen. "De grens tussen B2C en B2B binnen e-commerce vervaagt", vervolgt Rian. "Zakelijke klanten verwachten dezelfde gebruikerservaring als bij consumentenwebshops."

De klant is 'leading'
Als andere belangrijke trend noemt Rian Faaij dat klanten zelf de leiding willen hebben in het koopproces: "Niet wij, maar de klant bepaalt wat, wanneer en hoe hij koopt", licht hij toe. "Klanten willen continu grip houden op de processen rondom oriëntatie, bestelling en aflevering. De beschikbaarheid van productdetails, inzage in voorraden en de snelheid en flexibiliteit van levering zijn hierbij belangrijke factoren. Dit alles vraagt bovendien om uiterst heldere communicatie.
In antwoord op deze trend hebben we onder meer de openingstijden van de klantenservice en de tijden voor online ondersteuning via de chatfunctie verruimd. Daarnaast geldt sinds kort: voor 17.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. En dit is nog maar het begin. De komende maanden (en jaren) blijven we continu werken aan het optimaliseren van onze digitale dienstverlening."


 

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant