Afbeelding

Promotiecampagne Amaryllis binnenkort van start

Algemeen

De eerste week van november is de officiële aftrap van de promotiecampagne Amaryllis.

In de maand november wordt de Europese bloemist in Europa verrast met de veelzijdigheid van deze winterbloem. Met een nieuw campagnebeeld en slimme samenwerkingen met Bouquet Tales en de promotiecampagne Seizoensbloemen, wordt het bereik van de campagne vergroot.

De campagne krijgt vorm met de pay-off 'Hello Winter'. De campagne richt zich op de bloemist, waarbij veel aandacht uitgaat naar de spectaculaire bloeiwijze van de amaryllis. Een eigenschap waar niet alle consumenten zich bewust van zijn én wat niet direct zichtbaar is in de winkel. Speciaal voor de bloemist is er opvallend promotiemateriaal ontwikkeld, om de winkelpresentatie van Amaryllis te bevorderen.

Tijdens de Trade Fair in Aalsmeer en de bloemistenavond in het Groothandelcentrum Cultra wordt dit promotiemateriaal verspreid. Daarnaast kunnen bloemisten en handelaren de mooiste fotografie voor social media geheel kosteloos downloaden via de website amaryllisinfo. Via de facebookpagina van de amaryllis wordt vooral de consument geattendeerd op de bijzondere bloei van Amaryllis; groots en vol verrassingen.

Door samenwerking sterker
Naast het promotiemateriaal voor op de winkelvloer heeft de campagne samenwerking gezocht met andere projecten:
-De fotografie van de campagne komt uit het veelzijdig fotoarchief van Bloemenbureau Holland.
-Daarnaast werkt de amaryllis campagne samen met het boeketinnovatieproject Bouquet Tales. Medio november verschijnt de speciale wintereditie van de Bouquet Tales krant, met daarin de amaryllis uitgelicht. DIt in een oplage van 30.000 exemplaren. De krant wordt gedistribueerd via 90 verkooppunten in Europa.
-Tot slot verschijnt begin november een 12 pagina's tellende Wintereditie van het inspiratiemagazine '365 dagen bloemen' met volop aandacht voor de amaryllis. Het inspiratiemagazine is een initiatief van de kwekers van seizoensbloemen (bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheester). De oplage is ruim 36.000 exemplaren. Bij 17.000 Europese bloemisten valt het magazine op de deurmat. De overige exemplaren worden verspreid via ruim 40 exporteurs en handelaren.

De promotiecampagne amaryllis is een initiatief van alle snijamarylliskwekers, in samenwerking met Royal FloraHolland.

Meer informatie op Facebook.
Bloemisten en handelaren kunnen fotografie voor social media kosteloos downloaden op http://www.amaryllisinfo.eu/

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant