Afbeelding

Ketenbrede salesactivatie rondom #Lievelingsbloemcampagne

Algemeen

Dinsdag 11 oktober gaat de geheel vernieuwde #Lievelingsbloemcampagne van Mooiwatbloemendoen.nl van start.  Hoofddoel van de campagne is om ervoor te zorgen dat mensen bloemen sterker gaan overwegen als cadeau.

Doordat Royal FloraHolland, Plantion, VBW en Greetz actief met de campagne aan de slag gaan, wordt deze in Nederland ketenbreed ondersteund en zo het effect versterkt.

Hoe meer verkooppunten van bloemen actief inspelen op de #Lievelingsbloemcampagne, hoe beter. Niet alleen wordt zo het bereik vergroot, ook wordt directe aankoop gestimuleerd. Verschillende sectorpartijen haken reeds actief in om de campagne verkoopgericht te versterken.


Via de veilingen
Op de Bloemistenklokken (Eelde en Naaldwijk) en locatie Rijnsburg biedt Royal FloraHolland bloemisten een breed en onderscheidend assortiment en promotiemateriaal voor in de winkel. Via haar eigen kanalen wordt volop aandacht besteedt aan de campagne. Plantion biedt haar klanten ook deze mogelijkheden, zorgt voor een speciale productpresentaties en draagt de boodschap uit via eigen kanalen, waaronder de opvallende digitale LED-schermen langs de A30.


Bij de bloemist

VBW (Vereniging Bloemist-Winkeliers) zorgt ervoor dat zoveel mogelijk van hun leden, onder het label Mijn Bloemist, actief gaan inhaken. Hiervoor is een uitgebreid POS-pakket ontwikkeld en wordt hulp geboden bij het opzetten van lokale promoties. Gratis aanmelden kan tot 11 oktober. Ook wordt de Mijn Bloemist-media (magazine, website, nieuwsbrief en social media) ingezet.


Direct online
Het direct online bestellen van iemands lievelingsbloemen kan heel eenvoudig via Greetz. Hiervoor wordt een aparte lievelingsbloempagina opgezet. Banners en Google Adwords gaan ervoor zorgen dat hier voldoende mensen naar toe worden geleid. Door het maken van slimme koppelingen (retargeting) worden de online uitingen vooral getoond aan mensen die eerder interesse hebben getoond in de online uitingen van Mooiwatbloemendoen.nl. Tijdens de campagneperiode biedt Greetz hen ook nog eens een mooie korting.


Samen voor succes
Door het actief inspelen van Royal FloraHolland, Plantion, VBW en Greetz verkrijgen we meer inzicht in de koppeling van directe verkoop aan een breed gedragen campagne. Samen maken we de #Lievelingsbloemcampagne tot een nog groter succes! Wilt u ook actief inhaken?

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant