Afbeelding

Cover-up, het groene merk voor de 'selfie'-generatie

Algemeen

Kant-en-klaar, snel resultaat, makkelijk in onderhoud en vrolijk. Deze trefwoorden zijn van toepassing op Cover-up, het pas gelanceerde merk voor Hedera.

Dit label richt zich op de doelgroep die meer verplichtingen heeft dan vrije tijd, maar toch graag in een groene omgeving vertoefd. De kopers willen een succesvolle carrière, maar ook een succesvol sociaal leven. Daarmee speelt Cover-up in op de behoeften die ontstaan in deze vluchtige maatschappij. 

Van groen om zich heen wordt iedereen gelukkiger. De positieve effecten worden meer en meer bekend, dat is goed nieuws. Anderzijds neemt de kennis van groen bij de moderne consument steeds verder af. Daarmee groeit de behoefte aan makkelijke planten die snel resultaat geven. De 'selfie'-generatie leeft namelijk in het nu en wil dus ook meteen resultaat. Cover-up speelt hier op in. 
Het zijn Hedera's voor mensen zonder groene vingers, waarmee toch heel eenvoudig een groene omgeving gecreëerd wordt. Het lelijke balkonhekje, de verschoten regenpijp of die saaie schutting is in no time bedekt met groen. Zo wordt vier seizoenen lang een prachtig, natuurlijke 'urban jungle' als achtergrond voor selfies gecreëerd.

Stevige klimop
De oersterke klimop van Cover-up is van het type Hedera Hibernica en kan zowel als klimmer en bodembedekker worden aangeplant. Doordat de plant aan een stok gekweekt wordt, heeft hij al een behoorlijke lengte. De plant behoudt ook in de winter zijn mooie, donkergroene blad, waardoor 365 dagen per jaar genoten kan worden van de 'urban jungle'. Cover-up biedt vooral gemak. De planten zijn sterk, winterhard, groeien makkelijk door en heel eenvoudig in het onderhoud. Is een rank te lang, dan kan deze gewoon afgeknipt worden. Cover-up is beschikbaar in diverse hoogten waaronder de stoklengtes 150 cm en 180 cm.

Branding en communicatie
Cover-up is een echt consumentenmerk en zo wordt het merk ook gepositioneerd. Er is veel aandacht voor communicatie met de consument, zowel op de winkelvloer als daarbuiten. Een speciaal eenvoudig maar speels etiket trekt, eventueel in combinatie met de speciale display de aandacht van de doelgroep. Cover-up is aanwezig op internet en social media. De website www.coveruphedera.com geeft via telefoon, tablet of computer inspirerende informatie. Via Facebook en Pinterest kunnen kopers uiteraard hun eigen sfeerfoto's en selfies delen met anderen. Dit jaar was Cover-up nadrukkelijk aanwezig op de Libelle Zomerweek. Hier is de campagne uitvoerig getest. De feedback van consumenten is inmiddels verwerkt in de uitingen. 

Vakhandel
Speciaal voor de vakhandel zijn er gratis sfeerfoto's te downloaden via de website. Vanzelfsprekend biedt Cover-up behalve kwaliteitshedera haar partners professionele ondersteuning voor de presentatie en verkoop.

Samenwerking
Cover-up is een samenwerking van Boomkwekerij De Voorste Stroom uit Dongen en marketingbureau PEP Business Creators BV. De eerste partij treedt op als kweker en verzorgt de levering van planten. De tweede partij is verantwoordelijk voor de campagne, de (internationale) introductie en alle PR en communicatie werkzaamheden. Het merk wordt via de bekende retailkanalen verkocht. Voor beide bedrijven is -net als voor de moderne consument- duurzaamheid een vanzelfsprekendheid. Aan die eis komt het merk tegemoet. Cover-up wordt daarom gekweekt met veel respect voor de natuur. Op de kwekerij loopt een programma waarmee continu verbeteringen in de teelt worden doorgevoerd. 
 

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant