Afbeelding

Consumentenonderzoek Royal FloraHolland naar roos

Algemeen

Hoe tevreden is de consument over de roos? Bij welke gelegenheden koopt men een roos en is men bereid meer te besteden?

Vanuit FPC Roos werkt Royal FloraHolland aan een promotieplan met als doel de consument te activeren om meer rozen te kopen.

Snijbloemen vaak spontane aankoop
Eind 2015 is een onderzoek gehouden onder consumenten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk over het imago en koopgedrag van rozen. Aan dit onderzoek hebben 4.740 consumenten meegewerkt, minimaal 1.100 per land. In het onderzoek zijn een aantal stellingen over snijbloemen in het algemeen voorgelegd.

Veel consumenten zijn het eens met de stelling dat snijbloemen vaak een spontane aankoop zijn, met name in Nederland en Duitsland (circa 70% is het daarmee eens). Bijna alle consumenten (65% tot 80% per land) zijn het eens met de stelling dat ze gefascineerd zijn door hoe bloemen veranderen en zich ontwikkelen; er is altijd weer wat anders te ontdekken. In drie van de vier landen geeft men aan ontvankelijk te zijn voor aanbiedingen (circa 50%), in Frankrijk speelt dit minder een rol.

Tevredenheid
In het onderzoek is ook de tevredenheid en de loyaliteit in het kopen van rozen gemeten. Op de vraag over de algemene tevredenheid bij de laatste aankoop van rozen, waren de Duitsers het minst tevreden. Slechts 49% van de Duitsers zegt tevreden of zeer tevreden te zijn. In de andere landen is circa driekwart (zeer) tevreden over hun laatste aankoop.

Voor meer informatie zie: http://www.royalfloraholland.com/nl/aanvoeren/nieuws/v41250/roos/

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant