Afbeelding

Dag van de Kerstster

Algemeen Growers pride

Maandag 12 december is het Dag van de Kerstster. Een speciale dag die door Royal FloraHolland is aangegrepen om bloemisten te inspireren en informeren over dit sfeervolle seizoenproduct.


In de lijn met de 2020 Strategie van Royal FloraHolland houdt Frosina Dzemov zich als campagne coördinator voor het bloemistensegment bezig met het verbeteren van de positie van de bloemist en indirect de consumentenuitgaven.

"Veel bloemisten hebben een hart voor de zaak en een grote liefde voor bloemen. Ze besteden veel tijd aan het assortiment. Maar op het gebied van marketing zorgen wij voor ondersteuning. Deze keer doen we dat in samenwerking met Stars for Europe."


Andere kleuren

Het product waarop de spotlights worden gericht is deze keer de Poinsettia of Kerstster. Deze sfeermaker is zo bijzonder omdat iedereen hem kent. Maar volgens Dzemov is er over Poinsettia nog veel te ontdekken.
"Zo is bij iedereen de rode Poinsettia bekend, maar de andere kleuren minder. De rode variant staat natuurlijk voor de kerst(kleur). Poinsettia's in andere kleuren zijn trendy tijdens de kerst en vanwege hun lange houdbaarheid ook daarna als eyecatcher in het interieur."


Productpresentatie

Bij Royal FloraHolland wordt in aanloop naar de Dag van de Kerstster bovendien een PowerPoint presentatie verzorgd voor het Klokfront van de bloemistenklokken in Naaldwijk en Eelde en op het narrow castingscherm van de Presentatieruimte.
"Eveneens is er een fraaie productpresentatie te zien in de afmijnzaal. Content wordt verspreid via de Royal FloraHolland Nieuwsbrief, in nieuwsberichten op de website en via social media van de bloemisten accounts @bloemistennieuws en #bloemistenklok.

Stars for Europe

Stars for Europe (SfE) is een marketinginitiatief opgericht door de Europese Kerststerkwekers Dümmen GmbH, Syngenta Seeds BV, Dümmen Group BV en Selecta Klemm GmbH & Co. KG.
Het initiatief is van start gegaan in 2000 met als doel de Europese verkoop van Kerststerren op de lange termijn te promoten en verzekeren.
Stars for Europe activiteiten vinden plaats in zestien Europese landen.
Sinds 2011 ontvangt het marketinginitiatief in sommige landen steun van de Europese Unie.


Meer informatie staat op www.stars-for-europe.com/.
Ook zijn er uitgebreide ondersteunende materialen voor de verkoop en informatie beschikbaar voor de groensector op www.sfe-web.com.
Consumenten vinden veelzijdige informatie, decoratie ideeën, video's en nog veel meer op www.kerstster.info.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant