Afbeelding

Kaf

Algemeen Column

Verbazingwekkend: bij de tests van online besteldiensten werden de bloemisten niet genoemd, die voor de aflevering (of niet) van de bloemen of planten zorgden.

Toch bepalen die uiteindelijk de sof of kwaliteit van het boeket. Niet de bestelorganisaties. Zij bleken allemaal loterijen met heel veel nieten. Daarom vallen die tests zo verschillend uit.
In tv-programma 'Kassa' was Topbloemen.nl de beste, bij de VGB-test kwam die in de top niet voor. Daar eindigde Fleurop als nummer 1.
Volgens mij heeft het gewoon te maken met de bloemist aan het einde van de bestellijn. Zelf gebruikte ik Fleurop vaak voor bloemrijke cadeaus. Soms jaarlijks in dezelfde stad, wat wisselend lof en een dramatisch bericht plus treurige foto ("ik weet dat je er veel voor hebt betaald") opleverde.
Niet meer door die-en-die bloemist laten bezorgen, werd mij dan geadviseerd. Maar ja, Fleurop koos.

Lang voor het online tijdperk gaf arrangeur Johan Weisz mijn bestellingen door aan vertrouwde bloemist-winkeliers, die hij vrijwel allemaal kende. Soms moest het boeket van ver komen, want dichtbij het door mij te verrassen adres zat naar zijn smaak geen betrouwbare winkelier. Dat was lang geleden. Nu concurreert online rijp en groen met elkaar. En wie zich bij Fleurop aansloot, mag niet ook voor Topbloemen werken. Met bijna een dozijn diensten moet dus iedereen meedoen. Het wordt tijd dat zij allemaal eens kritisch naar het einde van hun keten kijken en criteria invoeren die hout snijden? Nu lijdt kaf onder koren…

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant