Afbeelding

Deelname FloraDecora leidt tot nieuwe marktpotentie voor de Vanda

Algemeen

De Vanda Orchidee van Anco Pure Vanda heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een van de paradepaartjes van de Nederlandse Sierteelt. Door continue investeringen in teelt en marketing is dit product een begrip geworden en heeft een naam verworven bij de consument.

Eigenaar Steef van Adrichem is dan ook trots op zijn Vanda's en de behaalde resultaten: "Vanda staat voor passie en kwaliteit. Het scala aan kleuren gecombineerd met de diversiteit maakt het tot een product met klasse, geschikt als cadeau, maar ook als versiering voor huwelijken en andere events". Hij realiseert zich echter ook dat achterover leunen niet aan de orde is. "In januari hebben we als Anco deelgenomen aan Christmasworld in Frankfurt om ons product te laten zien aan een ander publiek. Hier komen beslissers vanuit de hele wereld, die verantwoordelijk zijn voor de aankleding en inkoop van bijvoorbeeld tuincentra en retail. Maar ook de bloemist, de parfumerie en de weddingplanner zijn we daar tegen gekomen. Die contacten hebben ons een andere kijk gegeven op de Vanda!"

Samen met mede organisator Green Team Consultancy+ is direct na Christmasworld gewerkt aan de vertaling van deze andere kijk op het product en haar verpakking. Naast de luxe uitstraling van de huidige verpakking is een meer natuurlijke verpakkingsvorm ontwikkeld door Birgit Seemann, die beter aansluit bij bijvoorbeeld de Duitse markt. Dit is door Green Team Consultancy+ getest bij Breuninger in Düsseldorf. "Breuninger is een keten van warenhuizen in Duitsland, welke zich qua positionering tussen de Bijenkorf en Harrod's in bevindt. We hebben daar deelgenomen aan een klantenavond en de producten van Anco laten zien. De reacties waren zeer positief en lieten zien dat de natuurlijke verpakkingsvorm zeer goed aansluit bij het Duitse publiek", vertelt Ronald van den Breevaart: "Deze informatie is voor Anco Pure Vanda van grote waarde en laat zien dat je product tonen aan een ander publiek de ontwikkeling bevordert. Dus neem regelmatig, ondanks eventuele koudwatervrees, deel aan activiteiten die de kijk op je product kunnen veranderen!"

Dit wordt beaamd door Steef: "Wij hadden onze twijfels bij Anco Pure Vanda over onze deelname aan Christmasworld en een eventueel vervolg in Floradecora. Nu zijn we ervan overtuigd dat we dit als bedrijf moeten doen om in gesprek te komen met die nieuwe wereld, die ons een andere kijk kan geven op ons product en kansen biedt op marktvernieuwing. Hierdoor worden we alleen maar beter. De komende tijd zullen we de nieuwe verpakkingsvorm verder vorm geven".

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant