Afbeelding

Marketing voor vaste planten kwekers

Algemeen

Er is hard gelachen en veel geleerd tijdens de vakbijeenkomst vaste planten op vrijdag 29 april 2016 op Keukenhof.

CNB en de Vereniging van vaste planten kwekers hadden als aftrap van de vaste planten show in het Willem-Alexander Paviljoen vakgenoten uitgenodigd voor een avondvullend programma met inspirerende sprekers.

Helichrysum Ruby Cluster
Na opening van de avond door Paul Peters van CNB ontving Van Woudenberg Tuinplanten de Keukenhof vakprijs voor de mooiste en meest veelbelovende vaste plant van de show: Helichrysum Ruby Cluster. Keukenhof designer Martin Elling vatte vervolgens samen welke vaste planten combinaties zijn gekozen voor de herinrichting van de duintuin en van het natuurgebied. Aansluitend kwam na een update over Perennial Power door Jan-Willem Rotteveel het podium vrij voor de hoofdspreker van de avond.

Wouter de Vries
Wouter de Vries, marketingspecialist en docent aan de Vrije Universiteit Amsterdam, zette de zaal om de beurt aan het lachen en aan het nadenken. Hij gaf een boeiende presentatie over marketingstrategie en –mix, serieus onderbouwd, maar met een knipoog gepresenteerd, zodat de rond 100 aanwezige vakmensen wel een duidelijke boodschap mee naar huis konden nemen: "Wees bewust van je kernvaardigheden, denk eens over na waar je voor staat, en stap altijd met jouw identiteit in het achterhoofd naar je doelgroep!"
Ook wie deze inspirerende avond gemist heeft, heeft nog tot en met 16 mei 2016 de gelegenheid om de vaste planten show in het Willem-Alexander Paviljoen te bekijken.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant